Konstrukce XTD

KONSTRUKCE XTD

   Díky 3D konstrukci vrchní části lyže je nyní možné lépe optimalizovat jednotlivé modely lyží Völkl s konceptem ROCKER pro různé výkonnostní úrovně. Proto si všichni lyžaři, od začátečníků až po profesionály, najdou ten správný model, který jim bude plně vyhovovat.


Modely lyží Völkl RTM 84, RTM 80 a RTM 77, které využívají všech výhod tvaru Full Rocker, mají zároveň 3D konstrukční úpravu vrchní části lyže XTD TRANSMISSION. Díky těmto konstrukčním úpravám poskytují tyto modely rychlé reakce a vysokou stabilitu při jízdě po sjezdovce i mimo ni. Obojí navíc roste spolu se zvyšující se rychlostí jízdy. Tyto vlastnosti ještě umocní použití, pro optimální přenos sil na širších lyžích speciálně navrženého, vázání iPT Wideride. Díky své šířce jsou navíc modely RTM 84 a RTM 80 úžasné i při jízdě v hlubokém sněhu, kde se snadno ovládají a méně boří.


Další modifikace 3D konstrukční úprava vrchní části lyže nese název XTD PROGRESSive. Ta spolu s spolu s tvarem Tip Rocker přispívají k navýšení přesnosti a stability při dynamickém nástupu do oblouku při zachování velmi snadného ovládání. Profilace patky lyže zase upravuje její chování při výjezdu z oblouku, který je nyní klidnější a ani při razantnějším provedení lyže tak zvaně „nekopou“. Touto konstrukční úpravou disponují modely RTM 75 IS, RTM 75, SENSOR 3 a SENSOR 2.


Dual XTD Transmission Sidewall


dual xtd transmission sidewall

Základem tohoto technologického řešení je tvar Full Rocker. Takto tvarovaná lyže má kvalitní dřevěné jádro vyztuženo extra širokými podélnými pásy, situovanými nad její hrany. Tyto výztuhy jsou 3D směrově tvarovány směrem „ven“ z lyže, aby je na bocích vhodně doplnily speciální zesílené bočnice. Toto konstrukční řešení umožní přesný přenos řídích impulsů od lyžaře přímo na hrany lyží. Navíc výrazně přispívá ke stabilnímu projevu lyží, zejména při vysokých rychlostech.


Použito u modelu RTM 84.







Dual XTD Transmission

dual xtd transmission

Základem je opět prohnutí Full Rocker. To vhodně doplňuje kvalitní dřevěné jádro, které je vyztuženo extra širokými podélnými pásy, které jsou 3D tvarovány směrem „ven“ z lyže. Tyto jsou situovány nad hrany lyže a přetaženy přes její bočnice (konstrukce Cap). Proto jsou lyže vybavené XTD Dual Transmission konstrukcí velmi snadno ovládatelné a stabilní za všech podmínek a mají dostatečnou výkonovou rezervu pro použití při vyšších rychlostech.


Použito u modelu RTM 80.








XTD Transmission

xtd transmission

Nejpohodlnější varianta konstrukce XTD Transmission. Základem je opět tvarové prohnutí Full Rocker, které doplňují 3D tvarované výztuhy (směrová orientace směrem „ven“ z lyže). Model RTM 77, který využívá této konstrukční úpravy, tak může nabídnout sportovní feeling, přitom je snadno ovladatelný a stabilní. Zároveň disponuje dostatečnou výkonovou rezervou pro další výkonnostní růst.


Použito u modelu RTM 77








XTD Progessive Technology

xtd progessive technology

Dřevem vyztužené jádro lyže má na špičce a patce speciální 3D tvarování, rozdílné na špičce a patce. Specielně tvarovaná přední část lyže, spolu s tvarem Tip Rocker přispívají k navýšení přesnosti a stability při dynamickém nástupu do oblouku, při současném zachování velmi snadného ovládání. Optimalizovaný tvar patky lyže zase upravuje její chování při výjezdu z oblouku, který je nyní klidnější a ani při razantnějším provedení lyže tak zvaně „nekopou“.



Použito u modelu RTM 75 iS / RTM 75 / SENSOR 3 / SENSOR 2